Medewerkers Kraft Foods Herentals tonen samen met Natuurpunt hart voor natuur in Oud-Turnhoutse natuurgebied De Liereman.


Vrijdag trok een grote groep vrijwilligers van Kraft Foods Herentals naar het natuurgebied De Liereman om er hun steentje bij te dragen aan het onderhoud van dit prachtige stukje plaatselijke natuur.

Kraft Foods werkte hiervoor samen met de Stichting Natuurpunt, die de natuurgebieden in de nabijheid van de Belgische Kraft Foods vestigingen beheert.

De samenwerking kadert in de zogenaamde "Delicious Difference Week", een wereldwijde vrijwilligersweek en initiatief van Kraft Foods dat kadert in het helpen van de plaatselijke gemeenschappen.

Delicious Difference Week, een wereldwijd vrijwilligersproject van Kraft Foods
Onder het motto "Maak een heerlijk verschil!" stimuleert Kraft Foods tijdens de zogenaamde Delicious Difference Week haar medewerkers wereldwijd om de handen uit de mouwen te steken voor de lokale gemeenschappen.

De medewerkers engageren zich hierbij op vrijwillige basis inzake projecten rond het bevorderen van een gezonde levensstijl, armoede en duurzaamheid. In Europa werkt Kraft Foods samen met tal van non-profitorganisaties, waaronder lokale voedselbanken en gemeenschapsgroepen. In 2010 namen wereldwijd zo’n 56 landen en zo’n 25.000 Kraft Foods medewerkers deel.

Kraft Foods Herentals toont hart voor natuur in Oud-Turnhoutse natuurgebied De Liereman
Bijna 100 Belgische Kraft Foods medewerkers in België engageren zich dit jaar tijdens de Delicious Difference Week. Zo trok vandaag een grote groep medewerkers van de twee Kraft Foods vestigingen in Herentals richting het Oud-Turnhoutse natuurgebied De Liereman, dat dankzij zijn verscheidenheid aan biotopen tal van fauna en flora herbergt.

Samen met de Stichting Natuurpunt voerden ze talrijke karweitjes uit die het onderhoud van het natuurgebied ten goede komen.

Over Kraft Foods
Kraft Foods (NYSE:KFT) is een wereldwijde powerhouse in snacks en beheert een ongeëvenaarde portefeuille van populaire merken. Het bedrijf brengt met trots heerlijke koekjes, snoepgoed, dranken, kaas, kruidenierswaren en bereide maaltijden op de markt in zo’n 170 landen. In 2010 tekende Kraft Foods een winst op van $49,2 miljard.

Tot haar portefeuille behoren klinkende merknamen, waaronder Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Nabisco, Oreo, Oscar Mayer, Philadelphia, Tang en Trident, goed voor jaarlijkse inkomsten van meer dan $1 miljard.

Sommige van deze merken zijn al meer dan 40 jaar geliefd. Als leider inzake innovatie, marketing, gezondheid & welzijn en tot slot duurzaamheid is Kraft Foods (NYSE: KFT) lid van het Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor’s 500, de Dow Jones Sustainability Index en de Ethibel Sustainability Index.

Foto's Gretel De Block / Nnieuws